חפש בבלוג זה

יום שבת, 18 בינואר 2014

הקרב על נשיאות המדינה

הקרב הפוליטי הבא, הוא המרוץ לנשיאות המדינה, מי יהיה נשיא המדינה הבא?
הקרב יתרחש בחודש יוני 2014, אז יתקיימו הצבעה חשאית בכנסת לבחירת נשיא המדינה הבא.

המועמדים המנוסים לתפקיד שהציגו את מועמדותם הם: שר האנרגיה והמים סילבן שלום, ח"כ בנימין בן-אליעזר, ח"כ ראובן ריבלין ויו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי.אולי גם אביגדור קהלני ויחיאל אקשטיין יציגו מועמדות.
המתמודד החדש, אליו נחשפנו בראיון שערכה עמו אילה חסון בערוץ הראשון, (יום ו', 17/1/14), הוא פרופ' דן שכטמן, זוכה פרס נובל לכימיה לשנת 2011, יעמיד עצמו למועמדות על תפקיד נשיא המדינה.


פרופסור דן שכטמן, חתן פרס נובל לכימיה

במבט ראשון, אכן זו בחירה ראויה אדם שזכה בפרס נובל, לא איש פוליטי, שהוכיח כמה הצלחות ומעוניין לעשות המון למען החברה..

אבל כשבודקים טיפה יותר, אנו נזכרים שהוא רץ, על ה'תיקט' של זוכה פרס נובל למדעים וכדמות ייצוגית של המדינה, שלא אמר מילה על ביטול הטקס באוניברסיטת חיפה להענקת תואר ד"ר לשם כבוד למקבל פרס הנובל לכלכלה, -פרופ' ישראל אומן, רק בשל דעותיו הפוליטיות.

אז כמי ששתק כשעמיתו נדחה בשל דעותיו הפוליטיות, ע"י אוניברסיטה שמאלנית, ברור שפרופסור דן שכטמן, הוא איש פוליטי, נשאר רק לשאול מה הם דעותיו הפוליטיות?

על פי המידע שמספק לנו האינטרנט, פרופסור דן שכטמן, משמש כממלא מקום יושב ראש קרן וולף, שהיא קרן ממלכתית, אליו התמנה במהלך שנת 2012, ע"י שר החינוך לשעבר גדעון סער, שמשמש כיו"ר קרן וולף.

חיטוט קצר בדפי הפייסבוק ואנו מגלים כי הדף של קרן טראמפ, שמנוהלת ע"י הקרן החדשה ומתופעלת ע"י אלי הורביץ, נוהגת לצטט את פרופסור דן שכטמן, במהלך כהונתה של הממשלה הקודמת, בצמוד לבחירות לכנסת: לינק



כמה ימים לפני כן, בשישי לחודש ינואר בשנת 2013, בדיון שנערך באתר YNET הצהיר פרופסור דן שכטמן, כי : "הורה שלא שולח את ילדיו ללמוד ליבה מונע מהם עתיד והופך אותם לקבצנים".

 

האמירה כוונה להערכתי כנגד האוכלוסייה החרדית, שהקרן החדשה תחת פרויקט הדגל שלה (Israel Venture Network) IVN, מנסה כבר מתחילת כינון של ממשלה זו, בדרך של סנקציות תקציביות, להשתלט על מערכת החינוך החרדית...

הדירקטוריון של IVN מורכב, מלבד מנציגי "הקרן החדשה לישראל", מקבוצה המוכרת גם כ"ועדת דוברת" למשל שלמה דוברת מcarmel ventures , בני לוין מNICE- , אריק בן חמ ומcom3 - ינקי, מרגלית מALADIN- , איציק דנציגר מ"קומברס", וניר ברקת מ-BRM capital , (כיום ראש עיריית ירושלים).

אנשי עסקים אלה מושקעים בחברות ההייטק הגדולות בישראל, שהינן בדרך כלל גם ספקיות מוצרים לתעשייה הסלולארית, ובקרנות השקעות שהינן חברות לשירותי חינוך פרטיים.

אנשי IVN-ועדת דוברת כתבו וקידמו את "רפורמת דברת" במערכת החינוך, שמשמעותה היא הפרטת מערכת החינוך לידי החברות לשירותי חינוך בהם הם מושקעים: לפי הרפורמה שלהם, משרד האוצר ממשיך לקצץ יותר ויותר בשירותי החינוך הציבוריים, דבר שיאלץ את ההורים לרכוש שירותי חינוך פרטיים מחברות כגון IVN של הקרן החדשה לישראל, "קרן קרב", קרן סקאטא-רש"י, קרן הנדיב (קרן רוטשילד) ואחרות.

ועדת דברת-IVN המליצה שבתי הספר יהדקו את הקשר-תלות שלהם באנשי עסקים (כגון אלו המושקעות בקרן), ויאפשרו להן דריסת רגל הולכת וגדלה בבתי הספר – כדרך לממן את בתי הספר.

בהתאם להמלצות דברת ושות', המכון להכשרת מנהלים הופרט לידיהם, ואנשי IVN מקבלים עכשיו מיליוני שקלים בשנה כדי לנהל את המכון, ולמעשה כל מנהל בית ספר צריך לעבור עכשיו את ההכשרה וההכרה שלהם – כך הם יכולים לעודד את צריכת השירותים שמוכרות הקרנות שהם מושקעים בהן. מצגת מקיפה על ועדת דוברת ניתן לראות בלינק זה: לינק

אז מה נותר כדי להגיע למסקנה כי לא אחר מאשר הקרן החדשה, עומדת מאחורי מועמדותו של פרופסור דן שכטמן לתפקיד נשיא המדינה הבא?

אתר של התנועה "הכול חינוך", מיסודה של "ועדת דוברת" , שהוא חלק מפרויקט IVN של הקרן החדשה, הופיע פרופסור דן שכטמן, בראש העמוד, מיד לאחר היו"ר, דב לאוטמן ז"ל,


מיד לאחר שנעלתי הבוקר יום שבת, סטאטוס בנושא, פרופסור שכטמן נמחק מרשימת חברי ההנהלה שמציינים באתר, בעמוד "מי אנחנו" והועבר לתחתית העמוד באתר, בראש רשימת חברי ההנהלה הציבורית של התנועה שביניהם מופיעה הגב' רחל ליאל, מנכלי"ת הקרן החדשה, אליעזר יערי, מנכ"ל הקרן החדשה לשעבר ועוד כמה מחברי ועדת דוברת....



הם פתחו עמוד נוסף חדש, תחת השם "הועד המנהל של התנועה", לשם הוא צורף במיקום טיפה שונה, מה שמראה על עריכה חוזרת שנעשתה במהלך השבת.





השינויים נעשו במהלך השבת, מיד לאחר הכרזתו של פרופסור דן שכטמן על מרוצו לנשיאות המדינה מעוררת תמיהות, עד כמה חשוב לקרן החדשה שנשיא המדינה יהיה נציג מטעמם...?
בכול מקרה ברור שבסוף הכול פוליטיקה...

לכן מן הטעם שמחנה הימין, יפנה לפרופסור ישראל אומן, זוכה פרס נובל בכלכלה ויבקש ממנו להציע גם הוא את מועמדותו לנשיאות המדינה....



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה