חפש בבלוג זה

יום שישי, 15 בנובמבר 2013

מחאה חברתית סלקטיבית

במהלך המחאה החברתית וגם אחריה, הארגונים החברתיים שמקבלים מימון מהקרן החדשה, תקפו את חברת תנובה על מחיר הקוטג', אבל נמנעו מלתקוף את חברת שטראוס שגם היא מייצרת קוטג'.



כמו כן, הם תקפו את בנק לאומי על גזל התשלומים  ועל העמלות הגבוהות והשכר של ההנהלה הבחירה, אך נמנעו מלתקוף את בנק הפועלים.

את שאול מופז הם תקפו על כך שהוא ניסה להפוך פתאום להיות "חברתי",לציפי לבני שפרשה ממפלגת קדימה, הם סלחו..

ההבדל בגישות ובאיפה ואיפה בין הגופים, הוא מי איתנו ומי לצרתנו.
או יותר נכון, מי שותף ליוזמת הקרן של קלינטון שתומכת בגופים חברתיים ומי לא.

בחודש אפריל 2012, נאמה דפני ליף בכנס של יוזמת קלינטון, בארה"ב על הניסיונות שנעשים כדי להחיות את המחאה החברתית לקראת הקיץ.

דפני ליף עומדת בראש חברה "ב' זה אוהל", שהיא תנועה חברתית פוליטית שהוקמה בשנת 2011 ורשומה בארה"ב.

דפני ליף, השתתפה בפאנל מיוחד, במסגרת אירוע המיועד לסטודנטים מכול העולם המעורבים בפעילות חברתית שמתחייבים לקדם יוזמות חברתיות שונות.



הקרן של ביל והילרי קלינטון (CGI), במקור ג'קלין קלינטון, היא קרן ללא מטרות רווח, שהוקמה בשנת 2005, ע"י הנשיא לשעבר ביל קלינטון למטרת" לחזק את היכולת של אנשים מכול רחבי העולם כדי לעמוד באתגרים של התלות ההדדית הגלובלית."

CGI הוא ארגון על מפלגת, ארגון שמכנס מנהיגים מכול העולם, כדי לתכנן וליישם פתרונות חדשניים לבעיות הדחופות ביותר בעולם.

בכול שנה, CGI מארח כנס שנתי בחודש ספטמבר, שאמור לחפוף עם העצרת הכללית של האו"ם.
לאורך כול השנה CGI , מסייע לחבריה- בעיקר תאגידים, ארגונים לא ממשלתיים ומנהיגי ממשלה- למקסם את מאמציהם ליצור שינוי חיובי.

כך למשל, אפרת פלד יושבת ראש ומנכל"ית בחברת אריסון השקעות, בעלת השליטה בבנק הפועלים, משתתפת גם ביוזמה הגלובלית של הנשיא לשעבר ביל קלינטון .


הנשיא לשעבר ביל קלינטון

כל אחד מחברי CGI מפתחת מחויבות לפעולה - תכנית לנקוט פעולה מסוימת כדי להפוך את העולם למקום טוב יותר. התחייבויות בדרך כלל משתלבות באחד מתשעת השירים של CGI: הסביבה בנויה, חינוך ופיתוח כוח אדם, אנרגיה, אחריות סביבתית, בנות ונשים, בריאות עולמית, שוק מבוסס גישות, תגובה וחוסן, וטכנולוגיה.

התחייבויות חייבות להיות חדשה, ספציפיות, וניתנים למדידה, אבל מעבר לשלושה הקריטריונים האלה, יש לי חברי חופש פעולה רחב כדי לקבוע אילו פעולות לנקוט. CGI אז מנטר את ההתקדמות והצלחה של התחייבויות אלה לאורך כל השנה.

חברת שטראוס התחייבה לפרויקט של "גיוון והכלה" שעל פיו, על חברת שטראוס כארגון להכיל מגוון רחב ככל האפשר של בני אדם המגיעים מאוכלוסיות ומתרבויות שונות.

CGI, הוא אינו ארגון שמספק מענקים לפעיליו.
במפגשים השנתיים, הגיעו 150 ראשי מדינות, 20 חתני פרס נובל ומאות מנכ"לים מובילים, ראשי קרנות וארגונים לא ממשלתיים, נדבנים גדולים ואנשי תקשורת.

נכון לשנת 2013, חברי CGI, עשו יותר מ-2300 התחייבויות, ששפרו את חייהם של יותר מ-400 מיליון איש ביותר מ-180 מדינות.
המימון והיישום המלא לתוכניות הגיעו ליותר מ-73.5 מיליארד דולר.

בכנס השנתי האחרון המשתתפים כללו את הנשיא ברק אובמה, אשתו של מלך ירדן, המלכה ראניה, מזכ"ל האו"ם באן קי מון, ראש העיר, מייקל בלומברג, לאנס ארמסטרונג, וורן באפט, ביל גייטס, סגן הנשיא לשעבר אל גור, פול פארמר, רופרט מרדוק, ומוחמד יונוס.

לא שכחנו לציין שגם ציפי לבני, שרת המשפטים, נוכחת בכול כנס ואף התראינה בכנס האחרון שהיה במהלך חודש ספטמבר, לרשת הטלוויזיה האמריקנית PBS


במועדון החברים של CGI לא נהוג להיכנס למהלומות בין החברים לוועידה, כנראה שיותר נוח לבוא לוועידה, שבה כולם חברים של כולם וכולם יודעים לעזור אחד לשני..
פעם היו אומרים שאסור לכבש את הכביסה המלוכלכת בפרהסיה, היום אפשר לומר, שאפשר להביא את הכביסה המלוכלכת לועידת קלינטון ולטהר אותה שם.

ניתן לקרוא ולהאזין לדיונים בכנס CGI, של קלינטון, בקישור הזה: לינק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה