חפש בבלוג זה

יום שבת, 16 בנובמבר 2013

הכנס העולמי בדאבוס

בשנת 2007, פרופסור קלאוס שווב, מייסד הפורום הכלכלי העולמי, הזמין את נציגי Onevoice להופיע בפני ציפי לבני, אבו מאזן ושמעון פרס.

כוונת פרופסור קלאוס הייתה להסתייע בכנס דאבוס, כדי שתנועת ONEVOICE שהוקמה בשנת 2002, תמוצב בסיועה של ציפי לבני, כתנועה פוליטית מרכזית .
ואכן, החל מאותה שנה, התנועה הולכת ותופסת תאוצה...
מרטין אינדיק, שעומד בראש מרכז סבן ונציג ארה"ב במשא ומתן לשלום בין הישראלים לאש"ף, הוא גם משמש כדירקטור בארגון ONEVOICE.


חלק מהנהלת ONEVOICE

כדי להבין מהיכן צמח הפורום הכלכלי בדאבוס, צריך ללמוד על פרופסור קלאוס שוואב מרטין, בן 75, מהנדס גרמני וכלכלן וידוע בעיקר כמייסד ויו"ר הנהלה של הפורום הכלכלי העולמי.

אשתו הילדה, היא ממייסדי קרן שוואב ליזמות חברתית, שהוקמה בשנת 1998.
קרן שוואב ליזמות חברתית מספקת פלטפורמות ללא תחרות ברמה האזורית והגלובלית על מנת להדגיש ולקדם את דגמים מובילים של חדשנות החברתית ברת קיימא.
הנהלת הקרן מזהה קהילה נבחרת של יזמים חברתיים , כמו במקרה שלנו, ארגון ONEVOICE ועוסקת בעיצוב סדר יומה הגלובלי, האזורי ותעשייתי המשפרים את מצבו של העולם בשיתוף פעולה הדוק עם בעלי העניין האחרים של הפורום הכלכלי העולמי.



פרופסור קלאוס שווב

בשנים 1993-1995, קרלוס שוואב היה חבר בוועדה בדרג גבוהה, המייעצת לאו"מ לפיתוח בר קיימה.
פרושו של פיתוח בר קיימא - כל פיתוח, בניה, צריך להיעשות תוך התחשבות בסביבה והותרת משאבים לדורות הבאים.
הוועדה, נסגרה בשנת 1997:

שוואב גם חבר במרכז פרס לשלום! ומכאן החיבוק החם לו זוכה שמעון פרס בכנסים אלו.

פרופסור קלאוס שוואב, הקים את הפורום העולמי לכלכלה בשנת 1971.לתפיסתו, עסקים לא מסוגלים להתמודד מול תהליכים גלובליים וכך הגיע להכרה שלא ממשלות ולא חברה אזרחית ולא עסק לבדו יכולות להתמודד עם אתגרים גלובליים.
לדעתו, העולם הגלובלי של המחר, צריך להישלט ע"י שיתוף פעולה בין חברות ותאגידים ולא ע"י ממשלות ריבוניות.
אם תרצו עולם ללא ממשלות ללא גבולות, תפיסה לה שותף גם שמעון פרס.

הפורום הוא הפלטפורמה ללמידה שיתופית, פתרון בעיות ופעולה.
תחת הנהגתו של קלאוס שוואב, הפורום הכלכלי העולמי גם הקים קהילות המספקות את המומחיות ואת הידע הטוב ביותר לפתרון בעיות וארגן מהלכים פוליטיים, אסטרטגיים בין ממשלות ומדינות לצורך השגה מטרה משותפת, כמו החרם על ההתנחלויות שנרקם בפרלמנט האירופאי ולה שותפים ממשל ארה"ב וציפי לבני.


יו"ר המועצה לסדר יום העולמי, הוא ג'ורג' מיטשל, עם ציפי לבני בכנס האחרון בדאבוס

אחת מהקהילות האלו היא הרשת של מועצות סדר יום עולמיות, הכוללת יותר מ -1,500 מומחים בעלי ידע והרלוונטי ביותר הקשורים למעל 80 אתגרים גלובלי, אזוריים ותעשייה.

ביניהם ניתן למצוא את: ג'ורג' סורוס, קופי אנאן, Wesley Clark (רמטכל ארה"ב), יוזף מרטין פישר הוא פוליטיקאי גרמני, איגור איבנוב סרגייביץ' (שר החוץ), חוויאר סולאנה, ורנס הנרי סאמרס הוא כלכלן אמריקאי וכמובן גם העיתונאי הישראלי נחום ברנע מידיעות אחרונות.

יו"ר המועצה לסדר יום העולמי, הוא ג'ורג' מיטשל שלאחר בחירתו של ברק אובמה לנשיאות ארצות הברית מונה כשליח הממשל החדש למזרח התיכון.
הפורום מתכנס כול חמש עשרה לחודש והוא מקבל דיווח מנציגיו ומהנעשה בעולם.

הנה דוגמה לפרוטוקול מיום 14/02/2013, שבו מוזכרת מדינת ישראל בעמוד 10:
בפרוטוקול זה, מובעת תמיהה על כך שמדינת ישראל לא מתייחסת לדו"ח האו"מ של המועצה לזכויות אדם, שהוצע בסוף חודש ינואר.

ופרוטוקול מיום 15/03/2013, שבו מוזכרת מדינת ישראל בעמוד 9, בפרוטוקול מחודש מרץ נכתב:
.Likud-Beiteinu faction 19 Feb"made first official coalition agreement with centrist Hatnuaparty; Hatnua leader Tzipi Livni to be justice minister andnegotiator in any future peace talks with Palestinians underPM Netanyahu’s supervision"
הפעילות של הפורום הכלכלי העולמי בנויה על פגישות המאורגנות באופן בלעדי עבור קהילות שונות ויוזמת בקנה אחד עמה משימה של שיפור מצבו של העולם.

באותו קשר, הפורום גם עוסק במחקר ומייצר דיווחים.
הפורום מעסיק יותר מ -400 אנשים, עם המטה שלה בז'נבה, שוויץ, ובמשרדים נוספים בניו יורק, בייג'ין וטוקיו.


קלאוס שווב, שמעון פרס, אבו מאזן וציפי לבני.

יומיים בלבד לאחר הבחירות האחרונות בישראל, בתאריך 24/1/2013, נפתח כנס דאבוס, שם היו כולם, כול הנהגת העולם ובתוכם גם אבו מאזן, ג'ון קרי, ציפי לבני , שמעון פרס, גו'רג' סירוס, קרין אשטון ועוד....

קלאוס שוואב הודיע בתחילת הכנס, על ישיבה מיוחדת שתכונס כדי לטפל בסכסוך הישראלי ערבי, שתכלול אותו ואת השתתפותם של מזכירת המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, נשיא מדינת שמעון הפרס ומחמוד עבאס.

באותו יום: פעילים זרים מחו"ל ופלשתינים עם דגלים פלסטין צעדו דרך סופר במודיעין עילית, שקראו לחרם של האיחוד האירופאי על ההתיישבות ביו"ש.
אין כול תיעוד לנאומים בכנס דאבוס, שכן השיחות נעשות מחוץ לעיני התקשורת.
מלבד נאום אחד, שאדם צילם באופן פרטי ואינו מתויג על ציפי לבני ולכן כנראה שלא שמה לב אליו:
שימו לב להקדמה לנאומה של ציפי לבני, בה מודגש כי ציפי חברה באחוות אוניברסיטת ייל וזה העובדה שמכבדת את ציפי לבני במעמדה לה זכתה ...



ההשפעה של כנסת דאבוס על המשא ומתן מתבטאת בכך שהמודל של המשא ומתן לשלום בין ישראל לאש"ף, שהתוו האמריקנים, הועתק מהמודל של כנס דאבוס: שיחות חשאיות שמפוקחות ע"י הקוורטט, הרחק מעיני התקשורת.

אם תרצו קהילה הדנה על הסדר שלום פוליטי, שבהם הקוורטט מעניק תוקף לקהילה: הרשות הפלסטינית וישראל שדנה על סיום הסכסוך ביניהם.

טוני בלייר, בן 60 (יליד 1953), התפטר מתפקיד ראש ממשלת אנגליה ב27 ביוני 2007 ובאותו יום התמנה לשליח הרשמי של הקוורטט למזרח התיכון וגם הקים בשנת 2009, באוניברסיטת ייל את "הקרן לאמונה ויזמות בגלובליזציה" (FGI), במרכז ייל לחקר גלובליזציה ...



בראיון שהעניק טוני בלייר לעיתונאית של CNN, כריסטיאן אמפר, על ניסיונו להחיות את תהליך השלום, בעת ביקורו בעיר ירושלים, הודה טוני בלייר, בעקיפין, כי הוא תפר לעצמו את התפקיד כנציג הקוורטט, במטרה לשמור על כוחו הפוליטי לאפשרות לעשות קמבק למשרת ראש ממשלת אנגליה, בעתיד...


AMANPOUR: Sounds like you're keeping the door open, though

BLAIR: No, it's just -- it's

(LAUGHTER)



הנה הקישור לראיון: לינק.

הכנס העולמי בדאבוס הוא רק חלק מסדרת כנסים שמארגן קלאוס שווב ברחבי העולם, כמו הכנס עולמי בירדן בחודש מאי .
בכנס זה שהתקיים בירדן, ג'ון קרי הציעה לאבו מאזן, 4 מליארד דולרים, למחמוד עבאס ושיתוף פעולה עם תכניתו החדשה של אובמה להפעיל מחדש את השיחות עם ישראל .


הכנס העולמי בירדן שהתקיים בחודש מאי 2013


או במדינות דרום אמריקה ואסיה.. ..

גם כנס הנשיא, ששמעון פרס החל לארגן מדי שנה ביום הולדתו , עם היכנסו לתפקיד, בשנת 2008, מבוסס על מודל כנס דאבוס, אליו מוזמן כאורח כבוד, דרך קבע, קלאוס שווב.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה