חפש בבלוג זה

יום שישי, 25 ביולי 2014

קרבנות אזרחים, בעת מלחמה.

מתוך מסמכים שוויקיליקס חשף בשנת 2010, על מחקר שבצע ארגון הצלב האדום הבינלאומי.
מהמחקר עולה כי האזרחים, נשאו בעיקר הנטל, של הלוחמה המודרנית.בממוצע, בכול המלחמות מאז אמצע המאה ה-20, נהרגו 10 אזרחים, על כול חייל הרוג וזאת בניגוד מוחלט, לקרבנות מלחמת העולם הראשונה, כשלכול 9 חיילים הרוגים, אזרח אחד נהרג.

פליטי מלחמה מסוריה

זה מעורר שאלה מתבקשת: אם אזרחים באופן שיגרתי, הם 90% מכלל הנפגעים במלחמות המודרניות, מדוע העולם מזועזע משיעור האזרחים הנפגעים במלחמה בין ישראל לחמאס, אשר אפילו על פי אומדנים מוגזמים של החמאס, היה נמוך במידה ניכרת?

אם צה"ל יקבל את הסטטיסטיקה הזו, אז אילו שאינם לוחמים היוו במבצע עופרת יצוקה, רק 39% מההרוגים של החמאס.- פחות ממחצית מהשיעור הסטנדרטי, שצוין ע"י הצלב האדום הבינלאומי.
גם ארגוני שמאל רדיקלי, הצביעו על שיעור נפגעים, מקרב האוכלוסייה האזרחית, במבצע עופרת יצוקה, שנמוך בהרבה מ-90%.

על פי בצלם, צה"ל הרג 1390 ערבים במבצע עופרת יצוקה, כולל 759, שאינם לוחמים, 349 לוחמים ו-248 שוטרים של החמאס, שבאופן מוזר סווגו כמי שאינם לוחמים ו-321, שמעמדם לא נקבעגם על פי נתונים אלו, האזרחים מהווים רק כ-74% מההרוגים ואם ארגון בצלם, היה מחשיב את שוטרי החמאס כלוחמים, כי אז, אחוז האזרחים בעזה, שנהרג ביחס ללוחמים, היה צונח ל-56%!נתון נמוך מהאומדן של הצלב האדום.

אבל למרות זאת, ישנו לקח, הרבה יותר חשוב.כל זמן שהמחבלים יודעים שלחימה בין אזרחים, יגרמו לגינוי כלפי ממשלת ישראל, - בגלל שהפגיעה באזרחים היא שהיא בלתי נמנעת , יהיה להם את כול הסיבות שבעולם, להמשיך לעשות את זה- לכל אחד מקרבנותיהם שמעזים להילחם בהם, בחזרה.

לקח שניתן ללמוד כאן: אם המבקרים באמת רוצים לשנות את הנורמה הזאת, הם חייבים להפסיק עם דפוס הפעולה הזו, שמאוד ריווחי עבור המחבלים.

* תרגום מאמר שפורסם באתר  Commentary - WikiLeaks and the Gaza War

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה