חפש בבלוג זה

יום רביעי, 16 ביולי 2014

ממבצע חומת מגן למבצע צוק איתן.

לפני מבצע "חומת מגן", יו"ר הכנסת, אברהם בורג ששימש, הזהיר מפני אלפי הרוגים לכוחותינו.בפועל נהרגו רק 32 לוחמים ישראלים, שהפסיקו מעגל דמים של אוטובוסים מתפוצצים שגבו כ-1500 קורבנות ישראלים.

זה לא הפריע לאברהם בורג להפגין עם כמה עשרות אנשי שמאל, כנגד מבצע חומת מגן, שהחל בעקבות הפיגוע במלון פארק, בשנת 2002.מיותר לציין, שלא כמו במקרה של סגן השר לשעבר, דני דנון, אברהם בורג לא נידרש להתפטר מתפקידו כיו"ר הכנסת ולא פוטר ע"י ראש ממשלת הליכוד באותה תקופה, אריאל שרון.



בספר שכתב ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, טען כי שאף להמשיך במבצע "עופרת יצוקה" עד הכרעת חמאס והפלת שלטונו.
להערכתו, המטרה הייתה בת השגה במחיר סביר, וגם במסגרת זמן הגיונית.

במהלך ימי המבצע חשף אולמרט, שנעשו עליו מניפולציות פוליטיות על ידי גורמים פוליטיים, ביניהם שר הביטחון ברק, שטען בעזרת דו"ח שהגיש לו, כי אלפי ישראלים יהרגו במבצע זה.
אולמרט ביצע בדיקה מטעמו בפיקוד הדרום ובדרגי הפיקוד הנמוכים יותר, וגילה כי מדובר בהערכת אבדות צנועה בהרבה ובמסגרת זמן קצרה יחסית ולכן התעקש להמשיך במבצע.
ובאמת בסך הכול נהרג רק לוחם צה"ל אחד בכול המבצע.



ככול שיותר ישראלים, יפגינו כנגד כניסה למבצע קרקעי בעזה, כך ארגון החמאס ידרוש מחיר גבוהה יותר עבור הפסקת האש, בדיוק באותה צורה שזה עבד במו"מ על שחרור החייל החטוף, גילעד שליט.ככול שיותר ישראלים דרשו את שחרורו, כך ארגון החמאס ייקר את מחיר שחרורו.
בסופו של דבר, דווקא אלו שמפגינים וכותבים כנגד כניסה של צה"ל למבצע קרקעי, יובילו את ראש הממשלה בפועל להורות על מבצע קרקעי...


למי שלא מבין עדיין, תפקידו של צה"ל להגן על תושבי מדינת ישראל.בארץ, יש כאלו שנוטים לחשוב, שההפך הוא הנכון, תפקיד אזרחי המדינה להגן על לוחמי צה"ל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה